søndag den 14. december 2008

Flere frø... More seeds...

Så kom de bestilte frø fra den Danske rhododendronforening...
The seeds from the Danish chapter of ARS has arrived...

Så fik julestemningen for alvor fat i mig.Frøene som jeg havde bestilt kom og nu er de sået i mine små plast-bokse.Denne gang har jeg tilsluttet undevarme. Jeg har lavet nogle små aluminiums plader med et lille varmekabel monteret under pladen.kablerne er fra dyrehandlen, af den slags der bruges til reptiler.Det ser ud til at virke fint.temperaturen er ca. 24,5C.i bunden af plastboksen,og 20C.i toppen.
Desværre fik jeg ikke de frø jeg ønskede mig allermest, R.citriniflorum, men jeg kan så kun håbe at der kommer planter på plantemarket eller andre frølister...
Jeg syntes at årets frøliste er super spændene, (http://www.rhododendron.dk/fro-2008.htm) og jeg har da også fået nogle meget spændene frø:
236/08 RF. R. dichroanthum ssp schypocalyx,
237/08 RF. R. drumonium ?,
275/08 RF. R. petrocharis,
276/08 RF. R. proteoides,
280/08 RF. R. racemosum,
305/08 RF. R. stewartianum,
307/08 RF. R. taliense (yellow flower),
312/08 RF.R. tapetiforme ?,
313/08 RF. R. temenium,
Og så er det bare at vente på at de spire ...

The christmas spirit finaly got into me.The seeds from the Danish chapter of ARS has arrived,and this morning i have been sowing into my 4 liters plastic boxes.This time i'm trying buttom heating.I bought heating cabels uset to reptiles, and mounted them on aluminium plates.It looks like it is working perfect.The temperature are aprox.24,5C.in the buttom of the boxes,and 20C.in the top.
Unfortunally i didn't get the seeds i wantet most.R.citriniflorum, but i hope to get it in some of the other seed lists...
This years seedlist(http://www.rhododendron.dk/fro-2008.htm) are looking very exciting, and i managed to get a lot of goodies...
236/08 RF. R. dichroanthum ssp schypocalyx,
237/08 RF. R. drumonium ?,
275/08 RF. R. petrocharis,
276/08 RF. R. proteoides,
280/08 RF. R. racemosum,
305/08 RF. R. stewartianum,
307/08 RF. R. taliense (yellow flower),
312/08 RF.R. tapetiforme ?,
313/08 RF. R. temenium,

Now i'm just waiting for germination....


Ingen kommentarer: